نمایشگاه کار بستر و فرصتی ویژه برای شرکت های حاضر در نمایشگاه فراهم می کند که در جهت ارتقای برند کارفرمایی، توسعه روابط مثبت با رقبا و افراد حرفه ای و دستیابی به کارجویان متعدد و برتر شغلی بسیار موثر است.

برای دستیابی به هر کدام از این نتایجِ مثبت نیاز است که شرکت ها اصول و روندهای خاصی را به کار بگیرند. لذا در ادامه به چند نکته جهت بهره وری هر چه بیشتری شرکت ها اشاره می شود:

  • ارائه اطلاعات خاص و به درد بخور: کارجویان مستعد با یک جستجوی ساده در سایت گوگل می توانند اطلاعات زیادی در مورد شرکت ها به دست آورند، لذا زمانی که آن ها در نمایشگاه کار حضور دارند می توانید اطلاعاتی را به ایشان ارائه دهید که در جای دیگری نتوانند به آن دست پیدا کنند. برای مثال اگر وبسایت شما تصویری از محل کار و دفتر شما ندارد، می توانید در زمان حضور در نمایشگاه از یک لپ تاپ برای نمایش محیط کار و شرکت خود بهره مند شوید.
  • غرفه ای را انتخاب کنید که بازدیدکننده بیشتری را به خود جلب کند: هر چه غرفه شما بازدیدکننده بیشتری به خود جلب کند، در پایان روز دامنه وسیع تری از استعدادها را به خود جلب خواهید کرد.
  • از پشت میز بیرون بیایید: برای جذب افراد با استعداد و توانمند همیشه نمی شود در حاشیه قرار گرفت که آن ها به سمت ما کشیده شوند، لازم است خودتان را برای آشنایی با افراد بامهارت و بااستعداد و نیز کاری که انجام می دهید مشتاق نشان دهید. پس به صورت فعالانه بایستید و آماده ملاقات با کارجویان باشید.
  • به طور واضح مشاغلی را که نیاز دارید معرفی کنید: لیستی از مشاغلی که نیاز دارید را تهیه کنید و این لیست را به بازدیدکنندگان ارائه دهید، این کار به شما کمک می کند بازدیدکنندگان و کارجویان مرتبط با هدف خود را جذب کنید.
  • نسبت به عناوین و پیش زمینه ها پذیرا باشید: مطالبی را عرضه کنید که گروه های گسترده ای از مخاطبین را جذب کند و تنها به یک زمینه خاص نپردازید. برای مثال در تبلیغات، بیلبوردها و پوسترهای خود از عباراتی که بیانگر عنوان شغلی خاصی است استفاده نکنید.
  • کارجویان را تنها به وبسایت خود ارجاع ندهید: یکی از دلایل اساسی که افراد به نمایشگاه مراجعه می کنند این است که رابطه ای حضوری و رو در رو ایجاد کنند، پس این که از کارجویان بخواهیم بروند در سایت شرکتمان درخواست کار بدهند و رزومه بفرستند حرکت جالبی نخواهد بود. آن ها می توانستند در خانه بمانند و به راحتی درخواست کار را از طریق وبسایت ارسال کنند، اما به نمایشگاه کار آمده اند و امید به برقراری رابطه ای سودمند و رو در رو در راستای یافتن کار مورد نظر خود داشتند، لذا بر شماست که از حضور ایشان به نحو احسن استفاده کنید.

 

نمایشگاه کار ایران

زمان: ۳ الی ۵ اسفندماه ۱۳۹۶

مکان: مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو