نمایشگاه های کار بر اساس هدف برگزاری، بازار هدف و مخاطب، بودجه، برگزارکننده و … با استراتژی های مختلفی برگزار میشوند. برخی از نمایشگاه های کار به دنبال استخدام دانشجویان هستند، این شرکت ها نیاز به نیروی پاره وقت دارند و ترجیح میدهند نیروی انسانی خود را از بین افراد شاغل به تحصیل انتخاب کنند.

از سویی بسیاری از دانشجویان نیاز به کار پاره وقت و متناسب با توانمندی خود دارند که با بهره بردن از فرصت نمایشگاه کار دانشجویی میتوانند با داشتن آمادگیِ کافی، در راستای به دست آوردن شغل مورد نظر خود گام بردارند.

نمایشگاه های کار دانشجویی مزیت دیگری دارند و آن هم ایجاد ذهنیت درست در دانشجویان است. دانشجویان با مشاهده فرصت های شغلی و شرایط بازار کار میتوانند تصویر درستی از جایگاه خودشان در بازار کار آینده و حقوقی که دریافت خواهند کرد به دست آورند.

بیشتر نمایشگاه های کار دانشجویی برای دانشجویانِ کارجو هزینه ای در نظر نمیگیرند و این خود از جمله مزیت های این نمایشگاه های دانشجویی است. دانشجویان ضمن شرکت در نمایشگاه کار رایگان و یافتن فرصت های شغلی متعدد، با شرکت های برجسته ای دیدار میکنند که پیش از این نمیتوانستند آن ها را به راحتی ملاقات کنند.

برای استفاده از این فرصت، دانشجویان باید رزومه جامع و قابل توجهی را برای ارائه آماده کنند، و چون از دانشجویان انتظار نمیرود سابقه کاری ویژه ای داشته باشند، بیان سوابق تحصیلی، ذکر علایق و توانمندی ها میتواند در رزومه کافی باشد.

با این فرآیند کارفرمایان با نیروهای مورد نظر خود ملاقات میکنند و کارجویان نیز فرصت های شغلی موجود و متناسب را پیدا میکنند، ضمن این که دیدار در این نمایشگاه کار میتواند به عنوان یک گام اولیه در فرآیند مصاحبه محسوب شود.

 

 

نمایشگاه کار ایران